Infografika: Inzercia v rokoch 2016–2017. Reagujú uchádzači z technických odborov na pracovné ponuky?

25. 4. 2018|  Zo sveta HR

Obrázek k článku

Naša infografika poskytuje zhrnutie vývoja a zmien v počte inzerovaných pracovných ponúk a reakcií uchádzačov na ne. Ďalej tiež poukazuje na priemerné hodnoty počtu odpovedí za posledné dva roky na vybranom slovenskom inzertnom portáli.

V roku 2017 v porovnaní s predošlým bol publikovaný viac než dvojnásobný počet pracovných pozícií, a to konkrétne 242 pracovných ponúk oproti 95 publikovaným v roku 2016. Pomerne k tomuto číslu vzrástol aj počet reakcií, a to z 941 v predošlom roku, na 1401 za rok 2017. Zreteľný je však pokles priemerného počtu odpovedí z 10 na 6, čo môže naznačovať rastúcu pasivitu technicky zameraných uchádzačov.

Z grafu detailne zobrazujúceho vývoj priemerného počtu reakcií na mesačnej báze, je možné konštatovať, že čo sa týka priemerného počtu odpovedí na pracovné pozície, bol v roku 2016 najúspešnejší mesiac august (12 odpovedí). V roku 2017 to bol zas január (10 odpovedí). Naopak najslabšími mesiacmi boli jún 2017 a v roku 2016 dosiahli najnižší počet odpovedí mesiace apríl a september. Najvýraznejší medziročný pokles dosiahli práve letné mesiace. Kým letná sezóna v roku 2016 priniesla paradoxne najvyšší počet priemerných reakcií, v roku 2017 toto obdobie zaznamenalo presný opak.

Vo všeobecnosti je možné hodnotiť prvý kvartál roku 2017 za najúspešnejšie obdobie z hľadiska reakcií kandidátov na publikované pracovné pozície.

TOP pozície verzus inzeráty bez reakcie

V minulom roku dosiahla najväčší počet reakcií (40) pozícia Obchodného manažéra čo zodpovedá súčasnému trendu úspešnosti manažérskych pozícií. V rebríčku ďalej nasledovali pozície v odbore Logistika, a to konkrétne Špecialista logistiky (26) a Vedúci logistiky (22).

A ako to vyzerá s pracovnými pozíciami bez reakcie? Rok 2017 zaznamenal z celkového počtu 242 inzerovaných pozícií 8% (20) ponúk bez reakcie. V porovnaní s rokom 2016 to predstavuje nárast o 3 p.b. (5 pozícií z celkového počtu 95).

Napriek tomu, že pomer nepovšimnutých pozícií nie je vysoký, je potreba neustále hľadať nové cesty v nábore, postavené na aktívnom vyhľadávaní, oslovovaní, a osobnej komunikácií s uchádzačmi o prácu.

A na čo sa zamerať v tomto roku?

Podobne ako v tom predošlom, staviame na rozširovanie osobného prístupu. Oslovujeme uchádzačov priamo, či už na základe vyhľadaných životopisov na inzertných portáloch, sociálnych sieťach, alebo v našej rozsiahlej databáze. Snažíme sa neustále zlepšovať v cielení pracovných ponúk a zvyšovať povedomie o pridanej hodnote nielen personálnych agentúr ale aj našich klientov – špičkových technických spoločností.

Zaujíma nás Váš názor na inzerciu. Či už z pohľadu personalistu, recruitera, či potenciálneho uchádzača o zamestnanie. Inzerujete na portáloch a prináša Vám to výsledky? Reagujete aktívne na inzeráty alebo sa skôr nechávate oslovovať? Napíšte nám do komentárov.

K ukladanie nastavení a správnemu fungovaniu využívame súbory cookies. Používaním webu s ich používaním súhlasíte. Viac informácií

Súhlasím